Financial Times'ın paylaştığı bilgilere göre SpaceX, ABD'de bireysel kullanıcılara doğrudan mobil hat ve abonelik hizmeti sunmayı değerlendiriyor.
Şirketin bugüne kadar T-Mobile ile yürüttüğü ortaklık modeli yerine kendi markası altında faaliyet göstermesi, telekom sektöründeki dengeleri değiştirebilecek bir adım olarak görülüyor.
İddialara göre SpaceX Başkanı Gwynne Shotwell, yatırımcı görüşmelerinde Starlink markasıyla perakende mobil hizmet sunma planlarından söz ederken, uzun vadede şirketin kendi karasal mobil şebekesini kurma ihtimali de masada bulunuyor.
GELİRİNİ BÜYÜTMEK İSTİYOR
Hâlihazırda 150'den fazla ülkede hizmet veren Starlink'in dünya genelinde 10 milyondan fazla abonesi bulunuyor.

Mobil operatör olarak faaliyet göstermesi ise SpaceX'e yalnızca uydu internet gelirine bağlı kalmadan çok daha büyük bir pazara ulaşma fırsatı sunacak.
Şirket, ilk etapta kapsama sorunu yaşanan kırsal bölgeleri hedeflese de uzun vadede şehir merkezleri dahil her bölgede bağlantı hizmeti sunmayı amaçlıyor.
SATIN ALMA İHTİMALİ DE GÜNDEMDE
SpaceX'in mobil pazara girişi yalnızca kendi altyapısıyla sınırlı kalmayabilir. Sektör analistleri, şirketin mevcut operatörlerden birini satın almasının da güçlü bir ihtimal olduğunu düşünüyor.
Özellikle Starlink ile uzun süredir iş birliği yapan T-Mobile, olası satın alma senaryolarında en güçlü aday olarak gösterilirken, AT&T ismi de kulislerde konuşuluyor.
Geçtiğimiz yıl EchoStar'ın kablosuz frekans lisanslarını 17 milyar dolar karşılığında satın alan SpaceX'in bu hamlesi de mobil operatör planlarının önemli bir hazırlığı olarak değerlendiriliyor.
Eğer proje hayata geçirilirse SpaceX, yalnızca uzay ve uydu internet sektöründe değil, ABD'nin milyarlarca dolarlık mobil iletişim pazarında da söz sahibi olmayı hedefleyecek.