Çip sıkıntısı büyüyor! Apple alternatif tedarik arayışında

Apple'ın, küresel bellek çipi krizini aşmak için dikkat çeken bir adım attığı ortaya çıktı. Şirketin, ABD Savunma Bakanlığı’nın kara listesinde yer alan Çinli bellek üreticisi ChangXin Memory Technologies (CXMT) ile tedarik görüşmeleri yürüttüğü ve bu süreç için Washington’dan özel izin talep ettiği bildirildi.

Financial Times'ın aktardığı bilgilere göre Apple, yapay zeka yatırımlarının etkisiyle derinleşen çip sıkıntısı nedeniyle alternatif tedarik kaynaklarına yöneliyor.

Sektörde üretim kapasitesinin büyük bölümünün yapay zeka odaklı yüksek bant genişlikli bellek (HBM) çiplere kayması, özellikle akıllı telefon ve bilgisayarlar için kullanılan geleneksel DRAM arzında ciddi bir daralma yarattı.

Bu durum Apple ürünlerine de yansımış durumda. Şirketin bazı MacBook ve iPad modellerinde son dönemde fiyat artışları görülürken, Apple’ın bu maliyet baskısını azaltmak için tedarik zincirini genişletmeye çalıştığı belirtiliyor.

Ancak CXMT ile olası bir anlaşmanın önünde önemli bir siyasi engel bulunuyor. Pentagon’un "1260H" listesinde yer alan şirket, Çin ordusuyla bağlantılı olduğu iddiaları nedeniyle ABD açısından hassas bir konumda. Her ne kadar bu liste doğrudan ticaret yasağı getirmese de ciddi yaptırım ve itibar riskleri barındırıyor.

Apple'ın en büyük endişelerinden biri ise CXMT'nin ilerleyen süreçte ABD’nin daha sert ambargo listesi olan "Entity List"e alınması ihtimali. Bu nedenle şirketin, olası bir anlaşma öncesinde Trump yönetiminden siyasi güvence talep ettiği ifade ediliyor.

Benzer bir girişim Apple'ın 2022'de Çinli YMTC ile yaşadığı süreçte de gündeme gelmiş, ancak siyasi baskılar nedeniyle anlaşma hayata geçirilememişti. Bu kez çip krizinin daha da derinleşmesi, Apple'ı daha riskli tedarik seçeneklerini değerlendirmeye itiyor.

Paylaş
Teknoloji Turu'nu Google'da kaynak olarak ekle